Wat
  • Zorg & Gezondheid
Waar

Provincie Utrecht

De Provincie Utrecht is een van de twaalf provincies van Nederland en ligt in het hart van het land. De provincie heeft een oppervlakte van ongeveer 1.449 km² en heeft bijna 1,4 miljoen inwoners.

De provincie Utrecht heeft een rijke geschiedenis en staat bekend om zijn prachtige landschap, historische steden en levendige cultuur. De stad Utrecht is de grootste stad in de provincie en een van de oudste steden van Nederland, met een geschiedenis die teruggaat tot de Romeinse tijd. De stad is een belangrijk cultureel en economisch centrum en heeft veel bezienswaardigheden, waaronder de Domtoren, de Oudegracht en het Museum Catharijneconvent.

Naast Utrecht zijn er ook andere prachtige steden en dorpen in de provincie, zoals Amersfoort, Zeist, Soest en Veenendaal. Deze plaatsen hebben elk hun eigen unieke karakter en bieden een scala aan culturele, historische en recreatieve activiteiten.

De provincie Utrecht heeft ook een gevarieerd landschap, met uitgestrekte bossen, mooie heidevelden, rivieren en meren. Het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug is een populaire bestemming voor wandelaars en natuurliefhebbers, en biedt een prachtig uitzicht over de omgeving.

Op het gebied van economie is de provincie Utrecht een belangrijke regio, met veel bedrijven en organisaties gevestigd in de steden en dorpen. De provincie is ook de thuisbasis van de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht, die beide een belangrijke rol spelen in het onderwijs en onderzoek.

Telefoon (030) 258 91 11 (algemeen)
Fax (030) 258 38 48
Internet https://www.provincie-utrecht.nl
E-mail info@provincie-utrecht.nl
Beschrijving Algemene contactgegevens provincie Utrecht. Open van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Adresgegevens

Bezoekadres Archimedeslaan 6